21 Mart 2016

Hindistan Cevizi Yagi Mucizesi



Merhabalar,

Argan, Seaberry, Marajuha, Seed, Dulcis yagi... Uzun zamandir Amerikada cok duydugumuz yag cesitlerinden bazilari. Bir suru marka hic duymadigimiz yaglarla "bazilari hic duymadigimiz fiyatalara" urunler yaptilar. 

Tabiki bu trend sayesinde tanistigim cok sevdigim ya da bir suru degisik sebepten begenmedim urunler olmadi degil. Benim uzun zamandir favorim Hindistan Cevizi yagi. Balayinda Hawaii'ye gittigimizde oranin yerel marketinde buyuk bir tavsiye uzerine almistim. Iyiki almisim nerdeyse iki bucuk yildir duzenli bir sekilde kullanyorum onun icin cok kolay bir sekilde fikirlerimi soyleyebilirim.

Hindistan cevisi tam anlamiyla muhtesem. Ne kadar farkli seyler icin kullanabildiginizi hayal bile edemezsiniz. Bu urun guzellik seviyenizi hic beklemediginiz sekilde cok ustlere cikaracak.


1. Sac Maskesi

Hindistan cevizi yagi kesinlikle sac bakimi rutininizde bulunmali. Saclarina cok dogal bir parlaklik ve nem veriyor. Sac dokulmesine ve kirilmalara karsi mutlaka kullanilmasi gereken bir urun.

Maske yapmak icin 2-4 yemek kasigi yagi saclarinizin koklerine gelmeyecek sekilde saclariniza surun.  En az yarim saat olmak uzere bekletin. Sacinizi yikadiginda cok nemli ve yumusak oldugunu farkedeceksiniz. Duzenli bir sekilde kullanildiginda saclarinizin gucu inanilmaz artiyor.


2. Dis Bakimi

Bu aslinda cok eski bir teknik. Ingilizcede "oil pulling" deniyor. Bir tatli kasigi hindistan cevizi yagini 20 dakika kadar agzinizda calkalayin. Sonra yine normal sekilde disinizi fircalayip agiz gargaranizi yapabilirisiniz. Yagin icinde bulunan Lauric asit dis plagi yapan bakterilere yok ederek dislerinizin sararmasina engel oluyor. Biliyorum 20 dakika cok uzun bir zaman gibi geliyor onun icin sevdiginiz bir show'u seyrederken ya da sosyal medyada dolasirken yapabilirsiniz.

3. Makyaj Temizleyici

Makyaj temizleyici mendiller heralde en kolay ve en tembel yoldur gunluk makyaji temizlemek icin. Ama agir makyaj yapildiginda en buyuk yardimciniz hindistan cevizi yagi. Bir tatli kasigi yagli pamukla butun makyajinizi temizleyebilirsiniz. Butun renkler ve rimeliniz yuzunuze dagilacagindan esinizin, sevgilinizin yaninda yapmasi sakincali durumlardan :). Sonra yuzunuzu gunluk temizleyinizle yikarsaniz hem makyajinizi temizler hemde cok hafif bir nem verir yuzunuze, guzel kokusu da ekstra tabiki.

4. Bronzlasmak icin

Zaten kapkara kizsin daha ne kadar kararcaksin demeyin. Cunku gunes ile olan bronz tenle benim dogustan esmerligim ayni sey degil. Gunesin zararli etkilerine karsi gunes kreminizi kullanin ustune de hindistan cevizi yaginizi surun, hem sahilde/havuzda parlak guzel bir sekilde dolasirsiniz. Etrafa yaydiginiz istah acici kokudan hic bahsetmiyorum bile. Hemde vucudunuzu nemlendirdigi icin gunes yanigindan korur. Gunun sonunda nemlenmis hem de harika bir teniniz olur.

5. Yemek Yaparken

Son zamanlarda yapilan arastirmalara gore Hindistan cevizinde bulunan caloric content alzheimer karsi cok iyi geliyormus onun icin yillardan beri vucuduma surdugum yagi birde yemek yaparken kullanayim dedim ve sonuc harika. Yagda yumurta yaparken, salatalariniza, kizartmalara akliniza gelen hersey icin kullanabilirsiniz. Hem diger yag cesitlerine gore daha yararli ve daha uygun fiyatli oldugunu dusunursek herkesin denemesinde yarar var diye dusunuyorum.

Iyi bir hindistan cevizi yagini cogu aktarlar da ya da buyuk marketlerde bulabilirsiniz. 

Sizin de boyle dogal guzellik sirlarniz var mi?

6 yorum:

  1. Hindistan cevizi yağının bu kadar faydalı ve bu kadar fazla alanda kullanıldığını bilmiyordum :) hepsini tek tek deneyeceğim :) çok faydalı bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. Harika gercekten bilmiyordum.sadece gunes yagi kokusunu cok severdim.benimde sac bakimi icin fikirlere ihtiyacim vardi.zamanlama harika oldu:)tesekkurler faydali bilgiler icin.bu arada yemekler icin bende hindistan cevizi yagi kullaniyorum.kokusu da tadi da harika!!!

    YanıtlaSil
  3. Cok aydinlatici olmus mutlaka deneyecegim

    YanıtlaSil
  4. Diş bakımı ilgili uygulamayı merak ettim. Gerçekten diş bakımına cok önem vermeliyiz. Sağlığımızın iyi yada kötü olduğunun göstergesi dir.Sağlıklı gülüşler için bu uygulamayı yapacağım. Sonucunu paylaşacağım.

    YanıtlaSil
  5. Dislerime yapmaya başladığım Uygulamayi cok beğendim.20 dakika uygulama birkac günde sağlıklı gülüşlere kavuşmanın başlangıcı oldu. Her zaman olduğu gibi düzenli uygulama yapılması gerekiyor. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil