16 Haziran 2016

Kuru Meyveli Kurabiye


Merhabalar, 

Her ilk deneyim gibi Ela'ya hamileligim sirasinda bir cok konuda bircok tavsiye aldim. Bu kurabiye heralde en cok ise yarayandi. Ela'ya dogum yaptiktan 5 gun sonra sutum geldi ve cok azdi. Kizim cok zayifladi. Stres oldukca sutum daha da azaliyordu. Cok sevdigim bir is arkadasimin tavsiyesi uzerine toz karanfilli bu kurabiyeleri denedim. Sonuc olarak tam 15 ay kizima anne sutu verdim. Simdi de icinde bir cok cesit meyve barindirdigi icin Ela icin yapiyorum. Umarim siz de seversiniz :)

Malzemeler:

1. 125 gr kuru incir
2. 100 gr kuru uzum
3. 50 gr kuru visne/kiraz
4. 50 gr kuru kayisi/erik
5. 50 gr ceviz
6. 1/2 yemek kasigi bal
7. 1/2 yemek kasigi limon
8. 1/2 cay kasigi tuz


Kuru meyveleri elinizde ne varsa ya da zevkinize gore degistirebilirsiniz. Bu malzemeleri kucuk kucuk dograyip limon ve balla karistirip bir gece dolapta bekletin. 

1. 250 gr kati yag ( birpaket) oda sicakliginda
2. 1/4 cup beyaz seker
3. 1/3 cup kahverengi seker
4. 1 yumurta (oda sicakliginda)
5. 1 1/3 beyaz un
6. 1 cay kasigi karanfil tozu

Yagi, kahverengi ve beyaz sekeri kremsi yapiya gelenciye kadar cirpin, yumurtayi, unu ve karanfil tozunu ekleyip kulak memesi kivaminda hamur elde edince kuru meyve karisini ekleyin. 

Resimdeki gibi rol haline getirip buzlukta bekletin. Bu tarifin guzel yani yapip buzluga koyabilirsiniz. Misafiriniz gelecegi zaman asagidaki resimdeki gibi 2 cm kalinlikta kesip onceden 175 derece de isinmis firinda 12 -15 dakika pisirin. Her firin farkli oluyor en kolay yolu kurabiyeler hafif kahverengi olunca cikartip, cayin yanina servis yapabilirsiniz.


Cup olcu birimi bugunlerde en cok kullanilan olcu sistemi. Pasta malzemeleri satan yerlerde bulabilirsiniz. Resimde gorulen Ikea dan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder