26 Nisan 2016

Cok Seveceginiz Uc Kahvalti Tarifi

 Merhaba,

Amerika ya tasindiktan sonra annemin kisirindan sonra en cok biz Turklere ozel menemenli, borekli, balli, kaymakli kahvaltilarimizi cok ozledim :) Okul, is derken  kolay ve cabucak hazirlanan ama saglikli ve kalorisi dusuk kahvaltilar hazirlamaya basladim. Annemin pazar gunleri hazirladigi kahvaltilarin yerini tutamaz tabi ki. Ne yazik ki ne her gun pazar ne de hergun annem yanimda :( Size en cok hazirladigim 3 kahvaltidan bahsedeyim.



#1
Yulaf, keten tohumu, yogurt ve mevsim meyvesi. Bu en cok hazirladigim kahvalti kesinlikle. Bazen kendi yaptigim yogurtla, bazen dusuk kalorili meyveli yogurtlarla hazirliyorum. Bu kahvaltidaki puf nokta yulafin sekersiz olmasi. Sabah kahvaltilarda yenen cornflexler genelde cok seker icerdigi icin aldiginiz kalori miktarini artirir.


#2
Bu esimin en favorisi :) Kahverengi ekmege badem ezmesi ya da fistik ezmesi surup uzerine sevdiginiz mevsim meyvesi ile hazirliyabilirsiniz. Eger cilek bogurtlen mevsimi degilse Elma da cok guzel bir alternatif oluyor.




#3
Bu tarif digerlerine gore biraz daha ugrastirici ama ogle yemegine kadar tok tutuyor. Kahverengi ekmegin ustune avacado, haslanmis yumurta, salatalik, domates ve maydanoz koyup azicik da limon sıkıyorum. Kullandiginiz sebzeleri mevsime gore ya da evde ki duruma gore degistirebilirsiniz. Kirmizi biber de cok guzel bir alternatif.

Yasadigim sehrin hava kosullarindan dolayi her meyveyi ya da sebzeyi her mevsim bulmak cok kolay oluyor. Ama siz bulmakta zorlanirsaniz tarfileri mevsim meyveleri ve sebzeleri ile damak tadiniza gore degistirebilirsiniz. 

Bunlar benim sevdigim kahvaltilardan bazilari, sizin vazgecilmez saglikli onerileriniz varsa asagiya not birakmayi unutmayin :)

p.s. Keten tohumunun yararlarini sayfalarca yazabilirim ama en onemlisi mide-bagirsak sorunlarina iyi gelmesi.